Сеопфатното сексуално воспитание и образование претставува континуиран процес на стекнување на знаења, развивање на вештини, ставови и вредности за идентитетот, врските и интимноста како и за сексуалноста воопшто. На сексуалното образование не треба да се гледа како на изолиран пристап, туку како на важна, холистичка и комплексна алка во пошироката иницијатива за унапредување на здравјето и благосостојбата кај децата и младите.
Сеопфатното сексуално образование подразбира образование што го опфаќа целосниот систем на вредности кои ќе им овозможат на децата и на младите да ги практикуваат своите сексуални и репродуктивни права и да донесуваат одлуки поврзани со нивната сексуалност и со нивното здравје.
Сеопфатното сексуално образование е составено од следните компоненти:
Род – Во овој дел се објаснува разликата помеѓу род и пол, преку интерактивна работилница учениците сами доаѓаат до заклучоци што претставуваат родовите улоги, норми правила и идеали. Се дискутира како родовите улоги влијаат на индивидуите и зошто е важно да ги знаеме.
СРЗ – Сексуално и репродуктивно здравје. Оваа сесија е поделена на три подрачја кои го обработуваат сексуалното и репродуктивно здравје преку интерактивни активности.
ХИВ – Што претставува ХИВ и како да се заштитиме.
СПИ – Што се сексуално преносливи инфекции, какви симптоми имаат и како да ги превенираме.
Контрацепција – Какви видови постојат, зошто е битна, каде повеќе да се информираме.
Граѓански аспекти – Во овој дел исто така преку интерактивни работилници се учи за сексуалните права кои се неделиви од човековите права. Учениците разговараат како сексуалното и репродуктивно здравје и права влијаат на нашите животи, како да препознаат дека нечие право било прекршено и кои се механизмите кон кои можат да се обратат. Во овој дел се зборува и за тоа како да ја скршиме предрасудата кон лицата кои живеат со ХИВ.
Задоволство – Учениците разговараат за тоа што претставува љубовта, сексуалната желба и сексуалното задоволство, односно дека сексуалноста не поврзана само со проблеми со здравјето Кога сексуалниот однос може да ни причини задоволство, кои се условите кои ни се потребни и за што се треба да сме информирани за да знаеме дали сме подготвени за сексуални односи.
Врски и односи – Во оваа сесија се разговара зошто романтичните врски се битен дел во адолесценцијата, што всушност претставува врска која е базирана на почит доверба и разбирање. Се разговара за различните форми на врската. Се дискутира и кои се вештини ни се потребни за подобрување на нашите врски и односи, но и колку е важно да бидеме свесни, и отворени кон нашите желби.
Насилство – Преку интерактивни активности учениците дознаваат што точно претставува насилството и сексуалното вознемирување како форма на насилството. Се дискутира за основните сегменти на сексуалното вознемирување со цел истото полесно да се препознае. Се дискутира и кои се видови на сексуално вознемирување постојат.
Различност – Во оваа сесија се открива што претставува сексуалноста и какви видови сексуалност постојат. На крајот се разговара како и дали родовиот идентитет е поврзан со сексуалноста и какви родови идентитети постојат. Се дискутира за предрасудите но и се потсетува на меѓусебната почит и слобода без која никој од нас не може да живее убаво.